luni, 13 ianuarie 2020

Testament Ilie Smarandache

Testament
În numele Sfintei Troiţe a religiei ortodoxe a Răsăritului, subsemnatul văzându-mă bolnav însă aflându-mă cu minţile sănătoase şi voind a-mi aranja cele despre starea mea după trecerea mea din viaţa aceasta orânduesc cele următoare:
1.     Asupra toatei stării mele ce se află în fiinţă după moartea mea las desăvârşită cârmuitoare pe prea iubita mea soţie anume Mitana ca să dirijeze despre toate ce se vor atinge de dânsa, dând şi luând în numele casei mele întocmai ca şi mine, fără ca vreunul din rudele mele sau din fiii mei să i se împotrivească întru nimic, căci am toată încrederea în dumneaei, ca să lucreze oricum o va povăţui mintea şi înţelepciunea sa; şi când dumneaei va socoti de trebuinţă a lămuri starea mişcătoare şi nemişcătoare ce ar rămânea în urma desfacerei tutulor creditorilor mei, atunci numai ar putea să deosebească părţile ce ar cădea şi celorlalţi fii ai mei, iar altfel nu vor putea dânşii să pretinză această împărţire, afară numai când vor veni în pravilnică vîrstă, păstrându-se însă zestrea dumneaei în întregimea sa.
2.     Toate celelalte orîndueli ce vor privi la îngropăciunea şi pomenirea sufletului meu, se vor face tot de dumneaei.
3.     Prea iubitei mele soţii îi las putere din partea mea ca să vânză când va socoti de trebuinţă orice object din starea mea mişcătoare sau nemişcătoare, întrebuinţând banii în negoţ sau în orice alt mod va chibzui dumneaei.
4.     Fiul meu Anghelache, ca mai mare decât ceilalţi fii ai mei, va avea preferinţă în treburi şi dirijarea stărei mele, sub ascultarea mumisii; care amîndoi împreună se vor consulta la operaţii mai esenţiale şi cu ginerele meu Alexe St. Sulacoglu, căruia îi las dreptul din parte-mi de a priveghea toate lucrările şi a-şi da consimţământul său la câte va socoti în interesul şi favorul casei şi stărei mele.
5.     Las blagoslovenia mea tutulor copiilor mei şi îi povăţuesc ca mai întâi de toate să aibă temere de Dumnezeu, să respecte pe muma lor şi să se iubească între dînşii, unindu-se în toată vremea la cele bune ca adevăraţi fraţi ce sunt; iar eu cer iertarea tutulor amicilor şi inamicilor mei şi subscriu acest Testament cu însuşi mîna mea, faţă şi cu trei persoane respectabile, spre a fi ţinut în seamă la orice vreme şi în orice împrejurare, la orice loc va fi de trebuinţă.

Bucureşti, 8 Dec. 1861
(subsemnat) Zmarandache Ilie
Dimitrie Hagi Simion, faţă;
Nicolae Manole;
Theodor Rădulescu;
Anghel Nedelcovici, faţă;
Alexe Ştefan Solacoglu, faţă.

Testamentul de faţă adeverit l-am primit în original în temeiul autorizaţiei ce am prezentat la Tribunal şi care este legalizată sub nr.155 din 17 ianuarie 1862 al Onor Comisiei de Negru.

Anghel Smarandache
Inventarul averii lui Ilie Smarandache:




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu